Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset

Vaihtuvat tunnit

Monipuolisesti vaihdellen eri tunteja. Kehonhuolto- ja lihaskuntotunteja, spinningiä, tanssia, kuntosalilla kuntopiiriä tai vaikkapa skumppayogaa. Ajantasalla olevat tunnit näet varausjärjestelmästä kaksi viikkoa ennen sekä koko kuukauden ohjelman Ladylla. Vaihtuvat tunnit vaihtuvat joka viikko.

Kiertotreeni1

Kuuden-kahdeksan viikon välein vaihtuva kiertotreeni ryhmäliikuntatilassa, joka
suoritetaan itsenäisesti mahdollisesti ryhmän mukana. Oman kunnon mukaan 2-
5kierrosta. Selkeät ohjeet ja henkilökuntaa paikan päällä vastaanotossa auttamassa.

Kiertotreeni2

Tunti sisältää sykettä nostattavaa liikkumista sekä tehokkaita ja selkeitä lihaskuntoharjoituksia ja kehonhallintaa vuorotellen. Tunti sisältää alkulämmittelyn, kiertoharjoittelun ja loppujäähdyttelyn. Tällä tunnilla tehokkuus ja liikkeiden vaihtelevuus takaavat jokaiselle treenaajalle energisen mutta oman tasoisen treenin. Tämä tunti sopii jokaiselle liikkujalle. Tunti voidaan toteuttaa kuntosalilla, ryhmäliikuntatilassa tai ulkotreeninä.

Kuntojumppa

Monipuolinen, kaikenkuntoisille ja -ikäisille sopiva kuntojumppatunti. Tunnilla on
tarkoitus vahvistaa koko kehoa tasapuolisesti sekä nostaa sykettä sen verran, että saadaan hyvä hiki virtaamaan! Tämä reipas ja tehokas tunti koostuu alkulämmittelystä,
lihaskuntoharjoituksista ja lyhyestä loppuvenyttelystä.

Kuntopiiri

Kuntosalilaitteilla tai ryhmäliikuntatilassa tehtävä kiertoharjoittelu, joka vahvistaa
monipuolisesti koko kehon lihaksia. Ammattitaitoisen ohjaajan kannustamana saat ryhmän tsempin ja samalla pääset tutustumaan turvallisesti kuntosalilaitteisiin ja liikkeisiin.

Pump-levytankotunti

Musiikin tahtiin levypainoilla ja tangoilla tehtävää voimaharjoittelua, joka haastaa ja vahvistaa koko kehon. Saat tehokkaan kokovartalotreenin tunnilla. Levytankotunti on yksinkertaista, jolloin sen aloittainen helppoa ja tunnin tehokkuuden ansiosta saat nopeasti tuloksia.

Core

Tehokas keskivartalotreeni. Treenataan kehon ryhtilihakset kuntoon! Sopii hyvin myös liikunnan aloittaneelle.

RVP (Reisi-Vatsa-Pakara)

Lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti alkaa selkeällä alkulämmittelyllä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Lopuksi lyhyet noin 5 minuutin venyttelyt. Tunti voidaan tehdä oman kehonpainolla tai mm. voimatankoja ja step-lautaa apuna käyttäen. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

Kahvakuula

Kahvallinen kuula, jota voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun. Kahvakuulalla
harjoittelu sopii kaiken kuntoisille. Tunnilla tehdään koko kehoa vahvistavia,  toiminnallisia liikkeitä.

Fitbody

FitBody tunti on tehokas ja kokonaisvaltainen treeni. Tunnilla tehdään koko kehoa vahvistava treeni lisäpainoja käyttäen. Tunti koostuu alkulämmittelystä, joka voidaan tehdä oman kehon painolla tai levytankoa ja painoja käyttäen; lihaskunto-osuudessa vahvistetaan päälihasryhmiä ja loppupalauttelussa venytellään treenatut lihakset. Tunnilla käytetään lisäpainoina levytankoa ja painoja, käsipainoja, kahvakuulaa. Tunti soveltuu kaikille.

Hiit

Hiit on koko vartalon treeni, joka lisää ketteryyttä, koordinaatiota, lihasvoimaa ja lihaskestävyyttä. Tunnin tavoitteena on sykekunnon koheneminen, kehonhallinnan- ja hahmotuksen lisääntyminen sekä liikkuvuuden, ketteryyden ja lihaskestävyyden parantuminen. Tunnilla tehdään 8-12 liikettä nopealla temmolla (HIIT) 2-3 kierrosta. HIITvaikutus haetaan nopeasti vaihtelevien liikkeiden sekä lyhyen sarjapalautuksen kautta. Tämä tehokas ja sykekuntoa haastava tunti sopii kaikille.

Pilates

Pilates on kokonaisvaltainen kehon ja mielen rentouttamiseen ja vahvistamiseen keskittyvä tunti. Tunnilla yhdistyvät monet osa-alueet: kehon rentoutuminen, keskittymisen kehittyminen, koordinaation ja liikkuvuuden parantaminen sekä lihasten vahvistaminen. Tunnilla keskitytään erityisesti keskivartalon (kehon voimakeskus) lihasten aktivointiin ja hallintaan. Tunti perustuu liikkeisiin, joissa liikutetaan kehoa tasapainoisesti ja voimakkaasti keskittyen. Tavoitteena on saavuttaa liikkuvuuden ja vartalon hallinnan luonnollinen tasapaino. Pilatekselle ominainen pehmeä yhdistelmä venytyksiä ja lihasvoimaa lisääviä harjoitteita kiinteyttää lihaksia tehokkaasti.

Yin Jooga

Yin jooga pohjautuu kiinalaisiin kehonharjoituksiin ja joogaan. Yin jooga –liikkeet vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta. Vaikutus kohdistuu vahvasti selkärankaan, selän lihaksiin ja lantion seutuun. Lisäksi tunnilla tehtävät liikkeet venyttävät ihanasti käsien ja jalkojen lihaksia. Asennoissa ollaan yhdestä viiteen minuuttia ja harjoitus keskittyy vahvasti irti päästämiseen – niin kehon kuin mielenkin osalta. Yin joogan avaava ja rentouttava harjoitus tukee hyvin kaikkea muuta fyysistä liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan. Tunti sopii täydellisesti ensikertalaisille, istumatyötä tekeville sekä aktiiviurheilijoille.

Kuplivajooga

Rauhallinen ja miellyttävä ryhmäliikuntatunti, joka koostuu kehonhallinta-, tasapaino- ja liikkuvuusharjoituksista lisäksi kun kädessäsi on lasi kuohuvaa. Tämä rauhallinen, miellyttävä ja hyvää tekevä tunti sopii kaikille! Tunnilla otettu vaikutteita pilateksesta ja joogasta. Jokainen liikkuu itselleen sopivasti ja tunti päätetään rauhalliseen loppurentoutukseen kuplivaa kohotellen.

Niska-hartia-selkä

Niska-hartia-selkä tunti on rentouttava kehon ja mielen tunti. Vahvistamme kehon ryhtilihaksia ja ryhtiä. Tunnin aikana lisäksi liikkuvuusharjoitteita ja venyttelyä.  Lopuksi lyhyt rentoutus.

Zumba

Hauskaa ja tehokasta! Zumbassa yhdistyvät perinteisen cumbian, salsan, samban
ja merenguen latinorytmit. Tämä tanssiin perustava liikuntamuoto sopii aivan kaikille! Sekä vanhat että nuoret nauttivat iloisesta ja tarttuvasta Zumba- tunnelmasta. Zumban keinuvat tanssiliikkeet antavat kunnon kyytiä koko vartalolle.

Zumba Gold

Sopii sinulle, joka olet aloittelija Zumbassa tai muuten vain suosit rauhallisempia tahteja. Zumba Goldissa mennään peruszumbaa hitaammalla vauhdilla, askelkuviot ovat yksinkertaisempia eikä tunti sisällä hyppyjä

Moverjam

Energinen ja hauska tanssillinen tunti, jossa haetaan hikeä pintaan vaihtuvien rytmien
kautta. Tuntia siivittää vaihteleva ja mukaansa tempaava musiikki – pääset  sheikkaamaan latinorytmeistä aina twistin tahtiin ja kaikkea siltä väliltä! Tunti alkaa helpoista perusaskeleista ja ryhmän mukaan varioidaan askelsarjoja ja pidetään hauskaa – eli jammaillaan musiikin tahdissa!

Dancemix

Tanssia hauskaa pitäen! Hauska tapa kohottaa peruskuntoa! Koreografia pohjainen tanssitunti, joka sisältää eri tanssityylejä.

Spinning

Tämä musiikin tahtiin tehtävä sisäpyöräilytunti kehittää aerobista kuntoa sekä lihaskestävyyttä – erityisesti alaraajojen lihasten osalta. Spinning tunti soveltuu erikuntoisille ja eri-ikäisille liikkujille; jokainen voi säätää vastusta oman kuntonsa mukaan ja saaden tunnista irti parhaan mahdollisen treenin hyvän musiikin siivittämänä.

Step

Helppoa ja tehokasta askellusta. Step ja lihaskuntoosuudet vuorottelevat. Lopussa venyttelyt.

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethod-konseptissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

Strong Nation

Vauhdikas intervalli-tyylinen tehotreeni, joka kuormittaa koko kehoa. Tunti sisältää kehonpainolla tehtävien lihaskuntoliikkeiden lisäksi sykettä nostavia osuuksia, joiden tavoitteena on kehittää kestävyyskuntoa ja nopeutta. Liikkeistä voi valita kevyempiä tai haastavampia vaihtoehtoja oman kuntotason mukaan. Tunti sopii tehotreeniä kaipaavalle.